බේද නොතකා එකමුතු වෙමු!

අඬහැරය

රටේ පවතින වත්මන් තත්ත්වය සහ එම තත්ත්වයෙන් මිදීමට කළ යුතු දේ…
– හිටපු මුදල් අමාත්‍ය පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී මංගල සමරවීරගේ විශේෂ ප්‍රකාශය

ශ්‍රී ලාංකිකයන් ජීවත් වී ඇත්තේ නිමක් නැති අර්බුද මධ්‍යයේ ය ය. සිවිල් යුද්ධ, කැරලි, ව්‍යවස්ථාමය කුමන්ත්‍රණ, නියඟය සහ සාගතය උදාහරණ කිහිපයක් පමණි. එහෙත්, අප අතර වඩාත්ම පළපුරුදු අයට පවා මෙය පරික්ෂාවට ලක් කරන කාලයකි. මුළු ජාතියම – දැන් අගුලු දමා ඇත – කනස්සල්ලට පත්ව සිටී. අපි අපේ ආදරණීයයන් ගැන සිටිනුයේ ඉතා දුකිනි.
ඊළඟ වතාවේ ඇඳිරි නීතිය ඉවත් කරන තෙක් අප මිල දී ගත් භාණ්ඩ නොපවතින බව අපි අවධාරණය කරමු. අපි පිටතට යන විට වෛරසය වැළඳෙනු ඇතැයි බිය වෙමු. අර්බුදය අවසන් වීමට පෙර තම මුදල් ඉවර වේ යැයි විශේෂයෙන් දෛනික ආදායම් ලබන්නෝ බිය වෙති.
මේ අවස්ථාවේ දී අප විසින් පෙන්නුම් කර ඇති නිර්භීත හා සාමූහික ස්වභාවයෙන් අප සැමට ධෛර්යය හා බලාපොරොත්තුව තබා ගත හැකි ය.
විශාල වශයෙන්, ශ්‍රී ලාංකික ජනතාව සහ අපේ රට අභියෝගයට ලක්ව තිබේ. වෛරසයට එරෙහි අපගේ සාමූහික සටනේ වෛද්‍යවරු සහ හෙදියන් – ජෙනරාල්වරු සහ සොල්දාදුවන් – අසාමාන්‍ය සේවයක් කරමින් සිටිති. අප
සියල්ලන්ම ආරක්ෂිතව තබාගැනීම සඳහා ඔවුන් ඔවුන්ගේ ජීවිතය අවදානමක තබා කටයුතු කරති. රාජ්‍ය සේවය, පොලීසිය සහ ත්‍රිවිධ හමුදාව ද ඔවුන්ගේ එම ප්‍රයත්නයට සහාය වෙමින් විශාල බරක් දරයි. මම දන්නවා මුළු රටම ඒ හැමෝටම කෘතඥතාවය දක්වනවා. ජනතාව ද බොහෝ දුරට ප්‍රඥාවෙන් ක්‍රියා කර ඇත: දිවයින පුරා මහජන සෞඛ්‍ය මාර්ගෝපදේශ අනුගමනය කිරීම ව්‍යතිරේකයක් නොව එය රීතියක් බවට පිළිගෙන තිබෙනවා යැයි අපට ආඩම්බර විය හැකිය. අපගේ දිවයින පුරාම ශ්‍රී ලංකාවේ ත්‍යාගශීලී භාවය ප්‍රකාශ වී තිබීම ගැන අපට ආඩම්බර විය හැකිය.
පෞද්ගලික අංශය කෙරෙහි ද මෙය සත්‍යයකි. බොහෝ සමාගම් වෛරසයට එරෙහි සටන් කිරීමට තම උපරිමය කරති. සමස්තයක් වශයෙන් ගත් කල, අද ශ්‍රී ලාංකිකයන් වීම ගැන අපට ආඩම්බර විය හැකිය. ඇත්ත වශයෙන්ම, බොහෝ දෙනෙක් මට කියන්නේ ශ්‍රී ලාංකික ජනතාව සහ රටම සමස්ත කලාපයටම ආදර්ශයක් සපයන බවයි.

අවාසනාවට, මෙය අපේ රජය සම්බන්ධයෙන් මුළුමනින්ම සත්‍යය නොවේ. පළමුව, රජය මුලින් පාර්ලිමේන්තුවේ මතු කළ අනතුරු ඇඟවීම් ඇතුළු අනතුරු ඇඟවීම් ගණනාවක් නොසලකා හැර ඇති අතර ඉතාලියේ සංචාරකයින් පැමිණීම වැනි කරුණු වැළැක්වීමේ පියවර ගැනීමට අපොහොසත් විය. ඊටත් වඩා කණගාටුවට කරුණ නම්, වසංගතය ලොව
පුරා පැතිර යද්දී රජයේ ඉහළම පාර්ශවයන්ට සම්බන්ධ අය විසින් සංචාරක ප්‍රවර්ධන වීඩියෝවක් නිර්මාණය කිරීමයි. බලතල හා වගකීම් සහිත තනතුරු දරන අයට සමීප සහ හිතවත් පුද්ගලයින් කොරෝනා පරීක්ෂණයට ලක් කිරීම වළක්වමින් ප්‍රභූ විවේකාගාරය (VIP Lounge) හරහා යවා ඇති බව වාර්තා වේ.
ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය අනතුරු ඇඟවීමක් කළ පසු ප්‍රතිචාරය බොහෝදුරට වේගවත් හා ඵලදායී වී තිබේ. රජය විද්‍යාත්මක හා මහජන සෞඛ්‍ය උපදෙස් පිළිපදින බව අපි සාදරයෙන් පිළිගනිමු.

මා පෙන්වන දෙවැනි කරුණ නම්, පාසල් වසා දමා, පොදු ස්ථාන වසා දමා නිවාඩු ලබා දී ඇත. ජාතිය ස්ථාවර තත්ත්වයකට පැමිණෙමින් සිටියේය.
එහෙත් මැතිවරණ කොමිසම සහ දේශපාලන පක්ෂ කාර්යාල ක්‍රියාකාරී බහුල ස්ථානයන් විය. ඔවුන්ට තිබූ තේරීම කුමක්ද? රට ඡන්දය සඳහා සූදානම් වෙමින් සිටියේය. මෙය පැහැදිලිවම බරපතල මහජන සෞඛ්‍ය අනතුරක් විය. මැතිවරණ යනු සමාජ දුරස් වීමේ නියමයන්ට ප්‍රතිවිරුද්ධ ක්‍රියාවකි. මැතිවරණ ප්‍රචාරක කටයුතු, නාමයෝජනා සහ දස දහස් සංඛ්‍යාත රාජ්‍ය සේවකයින් මාස ගණනක් පුරා විධිමත් ලෙස සංකීර්ණ මෙහෙයුමක් සංවිධානය කිරීම ඊට ඇතුළත් ය.
කොරෝනා මධ්‍යයේ මැතිවරණයක් අවශ්‍ය නොවීය. කොරෝනා වෛරස් තර්ජනය පිළිබඳ ජනාධිපතිවරයා දැනුවත් කළ ද, කලින් ඡන්දය පැවැත්වීමට ඔහු තීරණය කළේය. පාර්ලිමේන්තුවේ ධුර කාලය අවසන්වන්නේ අගෝස්තු මාසයේදී පමණ ය. ඡන්ද විමසීම් එම අවස්ථාවේ දී පැවැත්විය හැකිය. ඒ වෙනුවට ජනාධිපතිවරයා ඡන්ද විමසීම් ඉදිරියට ගෙනයාමට තීරණය කළේය. මුළු රටම නිවසේ රැඳී සිටින ලෙස ඉල්ලා සිටියත් ජනාධිපතිවරයා මැතිවරණ ගැසට් පත්‍රය අවලංගු කළේ නැත. මෙම ක්‍රියාවෙන් ඔහුට වෛරසයට එරෙහි සටනේදී තවත් දින කිහිපයක් අප වෙනුවෙන් ගත හැකිව තිබුණි. කොරෝනාවට එරෙහි මුල් ක්‍රියාමාර්ග බොහෝ සෙයින් වැදගත් වන හෙයින්,එවන් ක්‍රියාමාර්ග ගත්තේ නම් එය මගින් දැන් අප අත්විඳින සමහර දුෂ්කරතා මඟහරවා ගත හැකි විය.
මැතිවරණ කොමිෂන් සභාවට බලය පැවරූ මොහොතේම නාමයෝජනා අවසන් වනවිට මැතිවරණය කල් දැමුවේ මේ නිසා ය. කොමසාරිස්වරු මහජන සෞඛ්‍ය උපදෙස් පැතූ අතර වගකිව යුතු හා නිවැරදි දෙය මැතිවරණය කල් තැබීම බව දැන ගත් හ. මහජන සෞඛ්‍ය උපදෙස් සඳහා ද ජනාධිපතිවරයාට ප්‍රවේශය තිබුණි. කණගාටුවට කරුණක් නම්, ඔහුගේ
නිගමන වෙනත් කරුණු මත තීන්දු කර ඇත.

තෙවනුව, ඇඳිරි නීතිය වැනි හදිසි පියවර අවශ්‍ය බවට කිසිම සැකයක් නැත. එහෙත් මෙතරම් පුළුල් හා තිරසර ස්වභාවයකින් යුත් මහජන ජීවිතයට සිදුවන ඕනෑම බාධාවක් පුරෝකථනය කළ හැකි විය යුතු අතර, ස්වස්ථතා ක්‍රමවේද සහ නීතියේ ආධිපත්‍යය පිළිපැදිය යුතුය. පසුගිය සිකුරාදා හදිසියේ පනවන ලද ඇඳිරි නීතිය ප්‍රකාශයට පත් කිරීම, අඟහරුවාදා අත්‍යවශ්‍ය භාණ්ඩ මිල දී ගැනීම සඳහා දෙන ලද ඉතා කෙටි කාල සීමාව සහ සමහර දිස්ත්‍රික්වල ඇඳිරි නීතිය අත්තනෝමතික ලෙස දීර්ඝ කිරීම කණගාටුවට කරුණකි. ජ්‍යෙෂ්ඨ පුරවැසියන් ඇතුළු පුරවැසියන්ට සෙනග නිසා සමාජ දුරස්ථභාවය පවත්වා ගැනීමට නොහැකි විය. පිටකොටුව වෙළඳපොලේ අවුල රජ විය. බොහෝ වෙළඳසැල්වල පුරවැසියන්ට දැඩි අව්වේ පැය ගණන් බලා සිටීමට සිදු විය. මෙම තත්ත්වය ඉතා නරක එකක් විය. එහෙත් ප්‍රතිකාර කිරීමේ පෙරමුණේ සිටින අයට පවා – එනම් හෙදියන්, පොලීසිය සහ පීඑච්අයි මහජන සෞඛ්‍ය නිලධාරීන් වැනි අයටද අත්‍යවශ්‍ය භාණ්ඩ මිල දී ගැනීමට පෝලිම් ගැසීමට සිදු විය.

ඔවුන්ගේ පවුල්වලට බෙදාහැරීමේ සේවාවන්ට රජය ප්‍රමුඛත්වය දිය යුතුයි. මෙම අවදානම්, දුෂ්කරතා සහ කාංසාව කණගාටුදායකයි. එහෙත් වළක්වා ගත හැකිය. කොරෝනා රෝගය හා ඉන් වැළකීම සම්බන්ධයෙන් පැහැදිලි හා පුරෝකථනය කළ හැකි උපදෙස් නිකුත් කරන ලෙස මම බලධාරීන්ගෙන් ඉල්ලා සිටිමි.

නීතියේ ආධිපත්‍යය පිළිබඳ ප්‍රශ්න ද තිබේ. නිරෝධායන පනත මහජන සෞඛ්‍ය නීති වැනි අදාල නීති සහ හදිසි අවස්ථා මෙම වෛරසයට එරෙහිව සටන් කිරීමට අවශ්‍ය බලතල රජයට ලබා දෙයි. එහෙත් අයථා ලෙස කටයුතු කිරීම වැළැක්වීම සඳහා එම බලතල ක්‍රියාත්මක කළ යුතු ආකාරය ද එම නීතියෙන්ම නියම කර ඇත.

ඇඳිරි නීතියට නීතිමය බලපෑමක් ඇති කිරීම සඳහා සෞඛ්‍ය අමාත්‍යවරයා විසින් නිකුත් කර ඇති රෙගුලාසි මොනවාදැයි විමසමි.
ඇඳිරි නීතිය කඩ කරන්නන්ට දඬුවම් කිරීම සඳහා රජයට භාවිත කළ හැකි නීතිමය අවසරය කුමක්ද?. ඇත්ත වශයෙන්ම, මෙම තත්ත්වය කළමනාකරණය සඳහා දැනට භාවිත කරනු ලබන පැරණි හෝ නව වේවා සියලුම රෙගුලාසි අන්තර්ජාලය හරහා ප්‍රකාශයට පත් කිරීමට රජයට බැඳීමක් තිබේ.
සිව් වන කරුණ නම්, එය තවමත් පැහැදිලිව පෙනෙන්නට නොතිබුණද, සමහර විට රජය විසින් කර ඇති බරපතලම වැරැද්ද පාර්ලිමේන්තුව කැඳවීමට අපොහොසත් වීමයි. මෙම විශාලත්වයේ වසංගතයක් මගින් සමස්ත පාලන ක්‍රමයම එකට වැඩ කළ යුතුය. ජනාධිපතිවරයාට, අගමැතිවරයාට සහ කැබිනට් මණ්ඩලයට තනිවම කළ හැක්කේ එපමණකි.
වසංගතය ආර්ථික අර්බූදයකට භාජනය වුවහොත් මෙය වඩාත් දෘශ්‍යමාන වනු ඇත. මෙම අභියෝග දෙකටම ශ්‍රී ලංකාව මුහුණ දීමට නම් එයට රජයේ සියලු අංශ සක්‍රියව ක්‍රියාකාරී විය යුතුය.

පාර්ලිමේන්තුව නොමැතිව රජය වෛරසයට හා එහි බලපෑම් වලට එරෙහි සටන් කරන්නේ තනි අතකින් ය. ව්‍යවස්ථාදායක අනුමැතියකින් තොර ව, ආර්ථික සහන සැපයීම සඳහා ණය සීමාව ඉහළ නැංවිය නොහැක. රජයේ ආදායම හෝ වියදම් සම්බන්ධ වෙනත් ආර්ථික සහන පියවර ද කළ නොහැකිය.
රජය පාර්ලිමේන්තුව හමුවීමේ අවස්ථාව අහිමි කිරීමෙන් – සම්පූර්ණයෙන්ම ඉතා අක්‍රමවත් ලෙස – රාජ්‍ය මුල්‍යය බලය සිය අතට ගැනීම වේ. මෙය ඊටත් වඩා සත්‍යයකි. මන්දයත්, 2015 දී ඡන්ද විමසීමට පෙර අයවැයක්ස ම්මත කළ විට මෙන් නොව, මැතිවරණ ප්‍රකාශයට පත් කිරීමට පෙර අයවැයක් සම්මත කිරීමට රජය අපොහොසත් විය.

අභියෝගාත්මක කාලව ලදී, මෙම අනතුරුදායක තත්ත්වය හරහා රට මෙහෙයවීම සඳහා මහජන නියෝජිතයින් හමුවීම ව්‍යවස්ථානුකූලව සුදුසු ය.
හදිසි අවස්ථාවකදී ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 70 (7) වගන්තිය යටතේ පාර්ලිමේන්තුව කැඳවීමට ජනාධිපතිවරයාට බලය ලබා දී ඇත්තේ හරියටම වර්තමාන සිදුවීම සඳහාම යැයි කිව හැකිය. ජනාධිපතිතුමනි, මේ හදිසි අවස්ථාවේ දී ශ්‍රී ලංකාවට ව්‍යවස්ථාදායකයක් ඇති බව සහතික කිරීම ඔබේ යුතුකම හා වගකීම බව මම විශ්වාස කරමි.
ඉදිරි සති කිහිපය සහ මාස අප සැමට දුෂ්කර වනු ඇත. අපේ සෞඛ්‍ය, ජීවනෝපායන් සහ ආර්ථිකය බරපතල තර්ජනයට ලක්ව ඇත. අප සෑම කෙනෙක්ම අපේ උපරිමය කළ යුතුයි. වෛද්‍යවරුන් සහ හෙදියන් දැනටමත්
අසාමාන්‍ය කාර්යයක් කරමින් සිටී. ඔවුන් නිර්දේශ කරන ක්‍රියාමාර්ග ක්‍රියාත්මක කිරීමට රාජ්‍ය සේවකයින් උදව් කරයි. රජය මානුෂීය, විද්‍යාත්මක හා නීතිමය වශයෙන් රට පාලනය කළ යුතුයි. විපක්ෂය ඵලදායීව, වගකීමෙන් හා නිර්මාණශීලීව රජයට සහයෝගය මෙන්ම විවේචනය ද දැක්විය යුතු ය.

පුරවැසියන් වශයෙන්, අප සියලු දෙනා සෞඛ්‍ය බලධාරීන් විසින් නිකුත් කරන ලද මාර්ගෝපදේශ සෑම විටම පිළිපැදිය යුතු අතර, සියලු වෙනස්කම් නොසලකා – අප සියලු දෙනාටම තර්ජනයක් වන වෛරසයකට එරෙහිව සටන් කිරීමට, දේශසීමා හෝ මිනිසා විසින් නිර්මාණය කරන ලද වෙනස්කම් නොසලකා අත්වැල් බැඳ ගත යුතුයි.

RSS
Follow by Email
Facebook
Google+
http://lakdana.lk/2020/03/26/%e0%b6%b6%e0%b7%9a%e0%b6%af-%e0%b6%b1%e0%b7%9c%e0%b6%ad%e0%b6%9a%e0%b7%8f-%e0%b6%91%e0%b6%9a%e0%b6%b8%e0%b7%94%e0%b6%ad%e0%b7%94-%e0%b7%80%e0%b7%99%e0%b6%b8%e0%b7%94/
Twitter

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

ඔබගේ ඊමේල් ලිපිනය ප්‍රසිද්ධ කරන්නේ නැත. අත්‍යාවශ්‍යයය ක්ෂේත්‍ර සලකුණු කොට ඇත *